Vaperia respecta noile directive impuse in industria tigarilor electronice (Tobacco Products Directive)


Directiva produselor din tutun 2014/40 (UE), pe scurt TPD, a fost adoptată de Parlamentul European la data de 03 aprilie 2014, iar implementarea sa este in curs de desfasurare in tarile membre. TPD reglementeaza conditiile pentru fabricarea, prezentarea si vanzarea produselor din tutun si a produselor conexe, articolul 20 din directiva facand referire stricta la tigarile electronice si la e-lichid. La data de 08.10.2016, proiectul de lege privind TPD, a fost adoptat de catre Parlamentul Romaniei, iar in 02.11.2016 a fost promulgat de catre presedintele tarii. TPD impune conditii mult mai stricte pentru fabricarea si comercializarea produselor pe baza de nicotina. Lichidele care contin nicotina sunt introduse pe piata numai in flacoane de reumplere dedicate, cu un volum maxim de 10 ml, in tigarile electronice de unica folosinta sau in cartuse de unica folosinta, iar volumul maxim al cartuselor si al rezervoarelor nu depaseste 2 ml. La fabricarea lichidelor care contin nicotina se utilizează doar ingrediente de puritate ridicata. Nivelul de nicotina continut in e-lichid nu trebuie sa depaseasca valoarea de 20 mg/ml. Utilizarea aditivilor in fabricarea lichidului este permisa doar daca aditivii respectivi nu imprima produsului o aroma caracteristica si nu cresc in mod semnificativ sau masurabil potentialul de dependenta, toxicitatea sau proprietatile CMTR ale produsului din tutun. Pachetele unitare de tigari electronice si de flacoane de reumplere includ un pliant ce contine un set de informatii care sa aduca la cunostinta utilizatorului ceea ce contine produsul, instructiuni de utilizare Free Forex Signal si pastrare, contradictii, informatii privind provenienta.

Reguli si restrictii pe partea de promovare a tigarilor electronice: 


  • In serviciile societatii informationale, in presa sau in alte publicatii tiparite, cu exceptia publicatiilor si materialelor destinate exclusiv profesionistilor din domeniu;
  • In salile de spectacol, cinematografe sau alte tipuri de sali de proiectie a materialelor vizuale destinate publicului;
  • Pe panouri publicitare, pe copertine sau orice alte structuri de afisaj.
  • Este interzisa sponsorizarea pentru promovarea tigarii electronice in cadrul programelor radio si de televiziune.

Pachetele si orice ambalaj exterior al ţigarilor electronice, al flacoanelor de reumplere, trebuie sa respecte:


  • Afisarea urmatorului avertisment de sanatate: Acest produs contine nicotina. Nicotina generează un grad ridicat de dependenţa.
  • Includerea listei cu toate ingredientele care alcatuiesc produsul, precum si informatii privind continutul de nicotina al produsului si nicotina eliberata per doza, numarul lotului si recomandarea de a nu lasa produsul la indemana copiilor;
 

Descarca lista produselor inregistrate de aici →